בלוג / מהם הנכסים החשובים ביותר לארגון כמותג?
תלוי את מי שואלים
נכתב על-ידי ישראל לוי בתאריך 12/11/2018 בשעה 08:19
. יש שיגידו האנשים, והם יצדקו, יש שיגידו המוצר, וגם הם יצדקו, יש שיגידו הלקוחות, ושוב הם יצדקו, ויש שיגידו גלעין הידע הארגוני, ושוב, גם הם יצדקו או גלעין המידע הארגוני, והם יצדקו.
אכן כולם צודקים, כל אלה הם המרכיבים את אישיות המותג Brand Identity המייצג את הארגון. וההבדל בין מותג למותג הוא סדר החשיבות ה"נכון" לכל ארגון העומד מאחורי המותג. ובעיקר היכולת לשמר באופן קוהרנטי את הנכסים שהם חלק עיקרי בערכי המותג ובאישיותו.
האנשים-Personal - מנהלים איכותיים, עובדים נאמנים, אמינים, שרותיים ומקצועיים וארגון היודע לשמר אותם ואת הפטריוטיות שלהם. ועוד.
המוצר-Product - איכותו, התפתחותו ופיתוחו, פיתוח דרכי ייצורו, היותו מעודכן (למחר ולקהלים חדשים), בידולו, מחירו, חזותו, ידידותיותו. ועוד.
הלקוחות- Customers - הבנת צורכי קהל המשתמשים, שימור שביעות הרצון בקרב הלקוחות הקיימים, הרחבת היצע המוצרים- השרותים בקרב הלקוחות הקיימים – "השבויים", פיתוח דרכים מעודכנות להגעה ללקוחות חדשים ולפיתוח מעגלי לקוחות חדשים. ועוד.
ליבת הידע- knowledge core - ארגון דינמי צובר ידע פנים וחוץ ארגוני עצום במהלך חייו, אין חוכמה רבה בלהמציא את הגלגל שוב ושוב, התפתחות היא המשכיות, תחילתה של כל התפתחות מעוגנת בכל הידע שהצטבר בארגון עד הנקודה ממנה מתחילים את השלב הבא, קומה שלושים בבניין נבנית על עשרים ותשע הקומות הקודמות וכולן נשענות על היסודות היציבים. ידע צריך להיות מועבר מדור לדור, של מנהלים ועובדים, ידע צריך להיות נגיש ומועשר באופן מובנה ומעודכן. ועוד.
גלעין המידע- information - צבר המידע הוא נכס לכל ארגון, צבר המידע צריך להיות נגיש למנהלי הארגון ועובדיו, ובאופן ממודר, מידע על הארגון והעובדים בו, מידע על השווקים הרלוונטיים, מידע על המתחרים, מידע על הלקוחות. תיעוד נסיונות. תיעוד הצלחות והסקת מסקנות ותיעוד כישלונות והסקת מסקנות. ועוד.
בנוסף בראייה שיווקית, שמירה ותחזוקה של אישיות המותג התנהגותו וחזותו באופן קוהרנטי ובכל הפלטפורמות (פרינט, דיגטל וכד.)