ליווי יישום האסטרטגיה
כפי שכתבתי קודם לכן, חוברות שיווק אקדמיות ממלאות מדפי חברות שלא יכולות היו ליישם את תוכנן משום שהן נשארו בשלבי הייעוץ האקדמי ולא נפגשו תכל'ס במציאות היום יומית.
שני השלבים הראשונים חשובים מאין כמותם, הבנת המוצר, קריאת המפה השיווקית, עיצוב אסטרטגיה חכמה, ללא שלבים אלה לא ניתן לנצח במלחמה השיווקית המודרנית.
מהו ליווי שיווקי ?
כאן בא השלב הקריטי מכולם, על פי תפיסתי המקצועית, ליווי יישום האסטרטגיה השיווקית, זהו שלב שהינו חלק בלתי נפרד מהייעוץ השיווקי, ומכאן הגדרת העיסוק שלי – ייעוץ וליווי שיווקי. שלב ליווי יישום האסטרטגיה השיווקית מחייב מיומנויות נוספות מעבר לייעוץ השיווקי, היכולת לתרגם את האסטרטגיה לטקטים הניתנים ליישום בארגון עבורו ועבור מוצריו נבנתה האסטרטגיה, יכולת של תקשורת בין אישית, עם הדרג הניהולי כמו ובעיקר עם צוות החברה עליו מוטל יישום התכנית.
ללא הפיכת עובדי החברה כמו גם ההנהלה, לשותפים לדרך, למחוייבים לדרך, למותג ולערכיו, לא תצלח הדרך. ליווי שיווקי מחייב הכרות מעמיקה בכל סבך הארגון, הן העובדים, הן תהליכי העבודה והן המוצר וייצורו. שלבי יישום מחייבים דיוק מירבי וסנכרון מוחלט של כל העוסקים בדבר, ברגישות, בהצמדה ובפטריוטיות, עבודתו של פועל הייצור הינה חלק חשוב באסטרטגיה השיווקית, התנהלותו של המלצר, מענה המזכריה או מחלקת השרות, מהירות התגובה לריג'קטים, עיצובה של המשאית המחלקת את הסחורה, מראה אולם המכירות, כל אלה הם חלק עיקרי בהצלחת כל אסטרטגיה שיווקית, והם נדרשים לליווי, לפיקוח, לבקרה, ולפחות בשלבים הראשונים אני רואה בכך חלק מעבודתי.
ליווי וניהול האסטרטגיה כולל פיקוח על יישומה בכל השלבים, בתוך הארגון כאמור לעיל אך גם מחוצה לו, באמצעות ספקים נבחרים מתחומי העיצוב, בניית האתרים, הפקות הדפוס , המדיה למיניה השונים - כתובה, משודרת ודיגיטאלית. כיועץ ומלווה שיווקי אני מביא עימי עשרות שנים של בעלות וניהול משרדי פרסום ועבודה עם צוותי עבודה כמו גם ידע, הכרות מעמיקה ושליטה בכל אמצעי השיווק ופעילות מול ספקים נבחרים, מכל התחומים, שילוב מנצח לטובת הלקוח.
השלב הקודם: בניית אסטרטגיה שיווקית
שני השלבים הראשונים חשובים מאין כמותם, הבנת המוצר, קריאת המפה השיווקית, עיצוב אסטרטגיה חכמה, ללא שלבים אלה לא ניתן לנצח במלחמה השיווקית המודרנית.
מהו ליווי שיווקי ?
כאן בא השלב הקריטי מכולם, על פי תפיסתי המקצועית, ליווי יישום האסטרטגיה השיווקית, זהו שלב שהינו חלק בלתי נפרד מהייעוץ השיווקי, ומכאן הגדרת העיסוק שלי – ייעוץ וליווי שיווקי. שלב ליווי יישום האסטרטגיה השיווקית מחייב מיומנויות נוספות מעבר לייעוץ השיווקי, היכולת לתרגם את האסטרטגיה לטקטים הניתנים ליישום בארגון עבורו ועבור מוצריו נבנתה האסטרטגיה, יכולת של תקשורת בין אישית, עם הדרג הניהולי כמו ובעיקר עם צוות החברה עליו מוטל יישום התכנית.
ללא הפיכת עובדי החברה כמו גם ההנהלה, לשותפים לדרך, למחוייבים לדרך, למותג ולערכיו, לא תצלח הדרך. ליווי שיווקי מחייב הכרות מעמיקה בכל סבך הארגון, הן העובדים, הן תהליכי העבודה והן המוצר וייצורו. שלבי יישום מחייבים דיוק מירבי וסנכרון מוחלט של כל העוסקים בדבר, ברגישות, בהצמדה ובפטריוטיות, עבודתו של פועל הייצור הינה חלק חשוב באסטרטגיה השיווקית, התנהלותו של המלצר, מענה המזכריה או מחלקת השרות, מהירות התגובה לריג'קטים, עיצובה של המשאית המחלקת את הסחורה, מראה אולם המכירות, כל אלה הם חלק עיקרי בהצלחת כל אסטרטגיה שיווקית, והם נדרשים לליווי, לפיקוח, לבקרה, ולפחות בשלבים הראשונים אני רואה בכך חלק מעבודתי.
ליווי וניהול האסטרטגיה כולל פיקוח על יישומה בכל השלבים, בתוך הארגון כאמור לעיל אך גם מחוצה לו, באמצעות ספקים נבחרים מתחומי העיצוב, בניית האתרים, הפקות הדפוס , המדיה למיניה השונים - כתובה, משודרת ודיגיטאלית. כיועץ ומלווה שיווקי אני מביא עימי עשרות שנים של בעלות וניהול משרדי פרסום ועבודה עם צוותי עבודה כמו גם ידע, הכרות מעמיקה ושליטה בכל אמצעי השיווק ופעילות מול ספקים נבחרים, מכל התחומים, שילוב מנצח לטובת הלקוח.
השלב הקודם: בניית אסטרטגיה שיווקית