בלוג / המשאב האנושי
בשבוע שעבר הצטרפתי למעוף, חברת משאבי אנוש מהגדולות בישראל (אותה אני מלווה כיועץ שיווק, מיתוג ופרסום) לטיול גיבוש בברצלונה.
נכתב על-ידי ישראל לוי בתאריך 02/04/2016 בשעה 14:43
בשבוע שעבר הצטרפתי למעוף, חברת משאבי אנוש מהגדולות בישראל (אותה אני מלווה כיועץ שיווק, מיתוג ופרסום) לטיול גיבוש בברצלונה. כ-120 עובדים, שבדרך כלל מפוזרים בכ-30 סניפים, התערבבו זה בזה, מכירים האחד את השני (יותר נכון אחת את השניה מעובדת הימצאותן של יותר רכזות כ"א מרכזים) באופן אישי ובלתי אמצעי. לנו יחד, אכלו יחד, בילו יחד. צחקו יחד. שמות ותפקידים הפכו לפנים, לסיפורים, לבדיחות, ופתאום 120 אנשים שעובדים באותה חברה הופכים להיות גוף אחד, מנהלים ועובדים בעלים ושכירים. טיולי גיבוש חוויתיים הם ללא ספק אחד מהנדבכים החשובים ביותר בחיי ארגון, גם אם הארגון מבוסס טכנולוגיות, ומכשירים ומנועים וברזלים ו..... בסופו של עניין מי שבאמת חשוב הם האנשים. העובדים. עובד שבע רצון יוציא מכל שעה ומכל מכונה אותה הוא מפעיל, תפוקה הרבה הרבה הרבה יותר גדולה מאשר עובד שאינו שבע רצון. עובד שמרגיש שייכות לארגון ובעיקר איכפתיות להצלחתו, עובד שהוא פטריוט של המותג, יהיה חלק מהמנוע שידחוף את הארגון קדימה ולמעלה. אין ספק שהמשאב האנושי הוא המנוע מאחורי ארגונים מצליחים. לצערי אני מכיר חברות שרואות במשאב האנושי רק הוצאה (משכורות), משאב הניתן להחלפה מבלי להניד עפעף. אני לא מאמין, ומעולם לא האמנתי בדרך ניהולית זו.