בלוג / היערכות מעסיקים לעולם הדיגיטל
מעסיקים בעולם דיגיטלי
נכתב על-ידי ישראל לוי בתאריך 15/04/2017 בשעה 16:34

רובנו, אלה הנמצאים בשנות הארבעים ומעלה לחייהם (עד מאה ועשרים), חווים את המהפכה הדיגיטלית כבר משנת 1973. ועדיין אנחנו במהפכות קטנות המתרחשות יום יום. מהפכות המחייבות אתכם המנהלים, להתעדכן ולהיות רלוונטיים חדשות לבקרים.
שימו לב למספק עובדות –
עד 1973 לא היו טלפונים סלולאריים (היו אלחוטיים לקשר בתעבורה)
רק בשנות ה-80 החלו לפעול רשתות הסלולאר
עד 1993 אנשים חיו בלי אינטרנט !!!
עד 1998 "גוגל" לא היתה קיימת !!!
רק ב-2004 הועלה לרשת אתר חברתי בשם "פייסבוק" !!!
רק ב-2005 נוסד האתר בשם "יוטיוב" !!
רק ב- 2009 הומצאה האפליקציה הידועה WhatsUp !!!
והמהפכות ממשיכות. אורחות החיים משתנים, הרגלי הרכישה משתנים, גבולות בין תרבויות הטשטשו. הנגישות למידע באמצעות הרשת הפכה בהישג יד של כל מי שבידיו מכשיר סלולארי, שזה בעצם אומר שהמידע נגיש לכולם.
פני החברה האנושית השתנו ללא הכר. האינטרנט והמובייל הפכו את הכל לנגיש לאדם הפרטי. אם עד 1998 בכדי למצוא מידע על נושא מסויים צריך היה לנבור בספרי לימוד, אנציקלופדיות, לנבור בעתונים וירחונים, והיום ?! כל אחד יכול להגיע לכל מידע בו הוא חפץ. והכל בהקשת כתובת או בהקשת שאלה. הפריצה הדיגיטלית ונגישות המידע שהביאה עמה משפיעה מהותית על כל תחומי החיים שלנו: חברה, מדע, פוליטיקה, כלכלה, אומנות ועסקים.
הנגישות לכל מידע גרמה לשינויים מהותיים בשלל גדול של תעשיות חברתיות, היו-טיוב וכל אתרי הסרטים והקליפים, הנגישו את הסרטים והשירים לכל אדם וללא תשלום ליוצרים. הרצאות של מוסדות לימוד אקדמי בהישג הקלקה. רכישת מוצרים אינטרנטית המייתרת את הצורך בחנויות פיסיות. רכישות כרטיסים למיניהם, לאירועי בידור כמו לטיסות ולבתי מלון, כל אלה שינו את פני החברה והכלכלה, מקצועות נעלמו ומקצועות חדשים הופיעו.
ושינויים אלה מחייבים את התעדכנותם של העסקים לעולם החדש.
הרגלי הרכישה החדשים נגישות מיידית למידע אינטרנטי אודות כל מוצר אותו מחפש הלקוח, נגישות להיצע רחב של יצרנים ומשווקים של מוצרים זהים או דומים, אופציית הרכישה האינטרנטית ועוד. אלה מחייבים כל בעל עסק הן להיערך להעברת מידע דיגיטלי על המוצרים, הן להיערך לעידן הרכישות/סליקה האינטרנטי והן להיערך שיווקית לעולם השיווק המאפשר לכל עסק לפלח את הצרכנים ולהגיע אליהם באופן מדוייק יותר ויותר.
היערכות שיווקית, מעבר להיערכות יצרנית/שרותית, על עסק מעודכן גם להיערך שיווקית (הנעת לקוחות פוטנציאליים להגיע אל העסק המופיע ברשת, יצירת העדפה לעסק ולמוצריו, הגעה אל לקוחות קצה באופן המדוייק ביותר ותוך שימוש בשפה המדוייקת ביותר לקהלים מפולחים. היערכות תעסוקתית, עסקים הבנויים על מכירה פרונטלית או מתן שרותים פרונטליים, מצאו עצמם נדרשים לכח אדם העונה על פניות אינטרנטיות (לידים דגיטליים ו/או טלפוניים) והכשרתו השונה מהכשרתו של כח האדם "הישן". מקצוע חדש הנדרש לשליטה ברשת ובסגירת עסקאות טלפונית. מנהלות לשכה ומזכירות הנדרשות להכיר על בוריין את כל מערכות האינטרנט, מערכות ה CRM, מערכות המנתחות תנועות ברשת ועוד ועוד.
תחומי התעסוקה כגון: עובדי טקסטיל, עובדי תעשייה, חקלאות וכד' הולכים ומצטמצמים בעוד שתחומי תעסוקה כגון: הוראה, סיעוד, מקצועות דיגיטל ותקשורת הולכים ומתרחבים. שוק התעסוקה אינו מצטמצם אך אופי העבודה משתנה ומאופיין ביותר אינטראקציה חברתית, מחשבה ויצירתיות.
מעבר להשרדות בעולם העסקים האינטרנטי, יש לעסקים צורך לאתר ולזהות את העובדים המתאימים ביותר לעסק.
עולם התעסוקה, אחד העולמות שהושפעו ממהפכת הדיגיטל
נגישות המידע יצרה מצב בו כיום, למחפשי העבודה אין צורך לצאת מהבית על מנת לחפש עבודה. מחפש העבודה יכול לשבת מול המחשב, להיכנס לאתרי הדרושים או הרשתות החברתיות ובלחיצת כפתור לשגר את הקורות חיים למאות משרות.
אך בעוד שהעידן הדיגיטלי מקל על מחפש העבודה, על המעסיקים להתמודד עם מהיצף הפניות. כיצד מפלחים ומאתרים את העובד המתאים ביותר ? את מי וכיצד מראיינים ? כיצד מזהים מקרב הדור החדש (דור ה- Y) את העובד הראוי ? מעסיקים רבים נעזרים יותר ויותר בחברות גיוס והשמה, חברות אלה מעבר לכח האדם המיומן בעולם הדיגטלי החדש נעזרות בתוכנות מיוחדות אשר מסווגות את פרטי מבקשי העבודה על פי מילות מפתח מסוימות – ממש כמו חיפוש בגוגל. הראיונות הראשוניים הינם ראיונות טלפוניים אליהם הוכשרו המגייסים, מבדקים שחלקם מתבצעים על ידי מערכות אינטרנטיות ובסיום כל שלב מתמקד המגייס עד לראיונות אליהם מוזמנים המתאימים ביותר.
המקצועות החדשים שיש להכירם על בוריים בכדי לזהות את העובד המתאים ביותר, דרכי חיפוש העבודה החדשים, אמצעי חיפוש העובדים ברשת, השפה התקשורתית החדשה ועוד, כל אלה דוחקים מעסיקים רבים לייצר קשר עם חברות גיוס והשמה המעודכנות בכל הפתרונות המאפשרים גיוס והשמה מדוייקים.
שימו לב למספק עובדות –
עד 1973 לא היו טלפונים סלולאריים (היו אלחוטיים לקשר בתעבורה)
רק בשנות ה-80 החלו לפעול רשתות הסלולאר
עד 1993 אנשים חיו בלי אינטרנט !!!
עד 1998 "גוגל" לא היתה קיימת !!!
רק ב-2004 הועלה לרשת אתר חברתי בשם "פייסבוק" !!!
רק ב-2005 נוסד האתר בשם "יוטיוב" !!
רק ב- 2009 הומצאה האפליקציה הידועה WhatsUp !!!
והמהפכות ממשיכות. אורחות החיים משתנים, הרגלי הרכישה משתנים, גבולות בין תרבויות הטשטשו. הנגישות למידע באמצעות הרשת הפכה בהישג יד של כל מי שבידיו מכשיר סלולארי, שזה בעצם אומר שהמידע נגיש לכולם.
פני החברה האנושית השתנו ללא הכר. האינטרנט והמובייל הפכו את הכל לנגיש לאדם הפרטי. אם עד 1998 בכדי למצוא מידע על נושא מסויים צריך היה לנבור בספרי לימוד, אנציקלופדיות, לנבור בעתונים וירחונים, והיום ?! כל אחד יכול להגיע לכל מידע בו הוא חפץ. והכל בהקשת כתובת או בהקשת שאלה. הפריצה הדיגיטלית ונגישות המידע שהביאה עמה משפיעה מהותית על כל תחומי החיים שלנו: חברה, מדע, פוליטיקה, כלכלה, אומנות ועסקים.
הנגישות לכל מידע גרמה לשינויים מהותיים בשלל גדול של תעשיות חברתיות, היו-טיוב וכל אתרי הסרטים והקליפים, הנגישו את הסרטים והשירים לכל אדם וללא תשלום ליוצרים. הרצאות של מוסדות לימוד אקדמי בהישג הקלקה. רכישת מוצרים אינטרנטית המייתרת את הצורך בחנויות פיסיות. רכישות כרטיסים למיניהם, לאירועי בידור כמו לטיסות ולבתי מלון, כל אלה שינו את פני החברה והכלכלה, מקצועות נעלמו ומקצועות חדשים הופיעו.
ושינויים אלה מחייבים את התעדכנותם של העסקים לעולם החדש.
הרגלי הרכישה החדשים נגישות מיידית למידע אינטרנטי אודות כל מוצר אותו מחפש הלקוח, נגישות להיצע רחב של יצרנים ומשווקים של מוצרים זהים או דומים, אופציית הרכישה האינטרנטית ועוד. אלה מחייבים כל בעל עסק הן להיערך להעברת מידע דיגיטלי על המוצרים, הן להיערך לעידן הרכישות/סליקה האינטרנטי והן להיערך שיווקית לעולם השיווק המאפשר לכל עסק לפלח את הצרכנים ולהגיע אליהם באופן מדוייק יותר ויותר.
היערכות שיווקית, מעבר להיערכות יצרנית/שרותית, על עסק מעודכן גם להיערך שיווקית (הנעת לקוחות פוטנציאליים להגיע אל העסק המופיע ברשת, יצירת העדפה לעסק ולמוצריו, הגעה אל לקוחות קצה באופן המדוייק ביותר ותוך שימוש בשפה המדוייקת ביותר לקהלים מפולחים. היערכות תעסוקתית, עסקים הבנויים על מכירה פרונטלית או מתן שרותים פרונטליים, מצאו עצמם נדרשים לכח אדם העונה על פניות אינטרנטיות (לידים דגיטליים ו/או טלפוניים) והכשרתו השונה מהכשרתו של כח האדם "הישן". מקצוע חדש הנדרש לשליטה ברשת ובסגירת עסקאות טלפונית. מנהלות לשכה ומזכירות הנדרשות להכיר על בוריין את כל מערכות האינטרנט, מערכות ה CRM, מערכות המנתחות תנועות ברשת ועוד ועוד.
תחומי התעסוקה כגון: עובדי טקסטיל, עובדי תעשייה, חקלאות וכד' הולכים ומצטמצמים בעוד שתחומי תעסוקה כגון: הוראה, סיעוד, מקצועות דיגיטל ותקשורת הולכים ומתרחבים. שוק התעסוקה אינו מצטמצם אך אופי העבודה משתנה ומאופיין ביותר אינטראקציה חברתית, מחשבה ויצירתיות.
מעבר להשרדות בעולם העסקים האינטרנטי, יש לעסקים צורך לאתר ולזהות את העובדים המתאימים ביותר לעסק.
עולם התעסוקה, אחד העולמות שהושפעו ממהפכת הדיגיטל
נגישות המידע יצרה מצב בו כיום, למחפשי העבודה אין צורך לצאת מהבית על מנת לחפש עבודה. מחפש העבודה יכול לשבת מול המחשב, להיכנס לאתרי הדרושים או הרשתות החברתיות ובלחיצת כפתור לשגר את הקורות חיים למאות משרות.
אך בעוד שהעידן הדיגיטלי מקל על מחפש העבודה, על המעסיקים להתמודד עם מהיצף הפניות. כיצד מפלחים ומאתרים את העובד המתאים ביותר ? את מי וכיצד מראיינים ? כיצד מזהים מקרב הדור החדש (דור ה- Y) את העובד הראוי ? מעסיקים רבים נעזרים יותר ויותר בחברות גיוס והשמה, חברות אלה מעבר לכח האדם המיומן בעולם הדיגטלי החדש נעזרות בתוכנות מיוחדות אשר מסווגות את פרטי מבקשי העבודה על פי מילות מפתח מסוימות – ממש כמו חיפוש בגוגל. הראיונות הראשוניים הינם ראיונות טלפוניים אליהם הוכשרו המגייסים, מבדקים שחלקם מתבצעים על ידי מערכות אינטרנטיות ובסיום כל שלב מתמקד המגייס עד לראיונות אליהם מוזמנים המתאימים ביותר.
המקצועות החדשים שיש להכירם על בוריים בכדי לזהות את העובד המתאים ביותר, דרכי חיפוש העבודה החדשים, אמצעי חיפוש העובדים ברשת, השפה התקשורתית החדשה ועוד, כל אלה דוחקים מעסיקים רבים לייצר קשר עם חברות גיוס והשמה המעודכנות בכל הפתרונות המאפשרים גיוס והשמה מדוייקים.